|
  
  
|
  
 
 טקסט חופשי

הסתרת כתובת הדואר האלקטרוני והסיסמאות שלכם
 מונעת מפולשים
לא רצויים לחדור לפרטיותכם.
האינטרנט יכול להיות נהדר! יש בו המון משחקים מגניבים .
פעילויות ומידע שיעזרו לכם ללמוד. אם תמלאו את העצות הבאות,
יהיה לכם קל יותר להימנע מסכנות האינטרנט וליהנות מחוויה בטוחה בזמן הגלישה
ב- World Wide Web.
1. אין שום דרך לברר אם חבר באינטרנט הוא באמת מי שהוא מתיימר להיות.
אם חבר באינטרנט מבקש מכם לשמור על קיומו בסוד,
סיימו את שיחת הצ'אט וספרו על כך למבוגר.
 
2. לעולם אל תסכימו לפגוש מישהו שאתם מכירים רק דרך האינטרנט,
אלא אם הוריכם הסכימו לכך. גם אם הסכימו,
לכו לפגישה בלוויית מבוגר וקיימו את הפגישה במקום ציבורי הומה אדם.
 
3. לעולם אל תקנו ואל תזמינו דברים באינטרנט ללא הסכמת הוריכם.
 
4. לעולם אל תשלחו את תמונתכם או כל דבר אחר ל'חבר' באינטרנט
 ללא אישור מההורים.
 
5. לעולם אל תספקו מידע אישי כגון שם משפחה, כתובת, מספר טלפון,
סיסמה, שם בית הספר שאתם לומדים בו ומיקומו,
או השם והפרטים של קבוצת ספורט שאתם משחקים בה.
גם מספרי כרטיסי האשראי של ההורים שלכם, כתובותיהם בעבודה ומספרי הטלפון
שלהם הם מחוץ לתחום.
 
6. לעולם אל תענו להודעות לא נעימות או להודעות שגורמות לכם הרגשה לא נוחה.
ספרו על כך להוריכם מיד.
 
7. לעולם אל תשתמשו בשפה גסה באינטרנט ואל תשלחו הודעות לאי נעימות .

 

 

 אנטיוירוס חינם להורדה
הנבחרות: אנטי-וירוסים בחינם
לא חייבים לשלם ביוקר בשביל אנטי-וירוס טוב. אורי גושן עם כל התוכנות שיגנו לכם על המחשב בחינם לגמרי
 
 
צהוב עולה, הרבה
נורטון: אמין ומקצועי, אך יקר
נורטון: אמין ומקצועי, אך יקר
הדבר הראשון שמומלץ לעשות אחרי קניית מחשב חדש או פרמוט הכונן הקשיח - ובמיוחד אם יש לנו חיבור קבוע לרשת - הוא התקנת תוכנת אנטי-וירוס. למסורתיים שבינינו יהיה קשה להיפרד מתוכנות גדולות כגון נורטון או מק'אפי ולהתקין תוכונת אחרות, אך מי שהמחיר מהווה אצלו שיקול מרכזי - ישמח לגלות כי יש תוכנות חינמיות שעושות עבודה לא פחות טובה. הנה הן לפניכם.
!Avast
מכל החבורה שלפניכם, אוואסט היא התוכנה הכבדה ביותר, ואפילו על מחשב פנטיום 4 במהירות מעבד של 3GHZ - הפעלתה השפיעה על ביצועי המערכת. למרות זאת, מדובר בתוכנה הכוללת את הכלים החשובים להגנה מקיפה על המחשב, ויתכן כי זהו המחיר שיש לשלם עבור מקצועיותה בתחום. בניגוד לשאר התוכנות החינמיות בקטגוריה, התוכנה מצטיירת יותר כ-"Eye Candy" ("ממתק" לעיניים) ובעלת ממשק מעוצב שאפילו תומך בשינוי סקינים (מה שמכביד לא מעט על הביצועים).

אך המבחן האמיתי הוא ביכולותיה, שביניהן ניתן למנות הגנה בזמן אמת על המחשב וסריקה בעת אתחול המחשב (סריקת BOOT), בדיקת תיבות הדואר (אאוטלוק/Exchange), מסרים מידיים וצ'אטים, כמעט כל תוכנות שיתוף הקבצים והפרוטוקולים הפופולארים, ואפילו מגן לגלישה ברשת המשמש כ"מיני-פיירוול".

שורה תחתונה: מכילה את המספר הרב ביותר של כלים להגנה בזמן אמת, אך צורכת משאבים רבים גם בשל היותה מושקעת מבחינה גרפית. מומלץ לבעלי מחשבים חזקים במיוחד.
מחיר: חינם.

להורדה
AVG
כמו לאווסט, גם ל- AVG יש רשימה מכובדת של כלים המספקים הגנה מקיפה למחשב: סריקת זיכרון בזמן אמת, סריקה ידנית של הכונן הקשיח, אינטגרציה עם תוכנת הדואר (למשל אאוטלוק), עדכונים אוטומטיים למסד הנתונים, ביצוע סריקות במועדים קבועים מראש ויצירת דיסקט גיבוי הפועל בסביבת MS-DOS. אך בניגוד לאווסט, ממשק התוכנה אינו מעוצב או מושקע מבחינה גרפית, ועל כן התוכנה אינה צורכת משאבי מערכת גבוהים ואינה מעמיסה על המחשב.

פרט ליכולת הסריקה המהירה למדי שלה, AVG מסוגלת להמשיך את הפעולה מאותה נקודה בה נפסקה - גם אם לא השהתם את הסריקה (Pause) וגם אם יצאתם לחלוטין מחלון התוכנה. במידה ונמצאו וירוסים במחשב תוכלו לנסות ו"לרפא" אותם, אך במידה ופעולה זו תיכשל ניתן להעבירם להסגר ב"כספת", בה הם ישמרו עד שתחליטו באיזה צעד לנקוט (למחוק, להשמיד, לשנות שם וכד').

שורה תחתונה: אנטי-וירוס מקצועי שאינו דורש משאבי מערכת גבוהים, בעל יכולת סריקה מהירה והגנה בזמן אמת למחשב ולתיבת הדואר. אמנם אינו מעוצב במיוחד, אבל זה באמת לא משנה.
מחיר: חינם

להורדה
Anti Vir
באופן מפתיע למדי, התוכנה הקטנה והממזרית הזו מציגה ביצועים שלא נופלים מחברותיה לקטגוריית האנטי-וירוסים החינמיים. עם מנגנון הגנה בזמן אמת, סריקת קבצים מהירה במיוחד ועדכון מסד הנתונים מהרשת, אנטי-ויר היא בהחלט אחת מתוכנות האנטי וירוס הטובות שיש. למרות שיש לבצע את פעולת העדכון מהרשת באופן ידני, ניתן "לתכנת" אותה לעשות זאת בזמנים קבועים, לבצע סריקות יזומות או אפילו להפעיל תוכנות נפרדות (למשל תוכנות אנטי-ספייוור, תחזוקה וכד).

באופן מפתיע עוד יותר, אנטיויר פועלת באחווה עם נורטון הכבדה, ומצליחה לזהות אפילו רכיבים שהענקית הצהובה לא מצליחה. תוכלו אפילו להגדיר את התוכנה להציג קבצים שאינם וירוסים ושכדאי להיות מודעים אליהם כגון משחקים, תעלולים ומתיחות, חייגנים ועוד'.

שורה תחתונה: לא נמליץ לכם לנטוש את נורטון ודומיהן במידה ורכשתם אותם, אך אם אתם מחוסרי כל הגנה, היא בהחלט תספק לכם שלוות נפש.
מחיר: חינם.

להורדה
ClamWin
מלבד עדכון מסד הנתונים מהרשת ומנגנון הסריקה עצמו - אין לתוכנה אף כלי אחר. פרט זה יכול להוות חיסרון או יתרון, תלוי בצרכים שלכם. אם אתם מחפשים הגנה שוטפת ובזמן אמת, או הגנה על תיבת הדואר והקבצים שאתם מורידים מהרשת - התוכנה לא תספק את הסחורה. אך על מנת לזהות וירוסים, טרויאנים או רכיבים מסוכנים - היא מצויינת ויעילה. מתוך חלון התוכנה הראשי, פשוט בחרו את הכונן, הכוננים או ספריות ספציפיות אותם תרצו לבדוק, והתחילו את פעולת הסריקה. התוכנה תעבור על הקבצים במהירות ותציג הודעה בסמוך לקובץ שזוהה כנגוע.

תוכלו להגדיר את התוכנה להציג רק את הקבצים הנגועים, להעבירם לספריית הסגר, או פשוט למחוק אותם (מומלץ למשתמשים מנוסים יותר). פרט לכך, כמעט ואין צורך להגדיר שום דבר אלא אם כן אתם מעוניינים לקצר את תהליך הבדיקה ולדלג על קבצים "בטוחים" על פי הגדרתכם.

שורה תחתונה: כלי עזר יעיל ומהיר לאיתור וזיהוי וירוסים, אך אינו מספק הגנה שוטפת למחשב ואינו מהווה תחליף לאנטי-וירוס מלא. מומלץ למשתמשים המעוניינים בתוספת פשוטה למערך ההגנה.
מחיר: חינם

להורדה
הבדיקות
על מנת לבחון את מידת "העירנות" של תוכנות האנטי-וירוס השונות - הן בהגנה בזמן אמת והן בעת ביצוע סריקה יזומה - הורדנו מספר קבצים שהכילו חתימות וירוסים לדוגמא והפעלנו אותם. גם אתם תוכלו לבחון את האנטיוירוס הנוכחי שלכם או את התוכנות שתוארו בכתבה זו באמצעות הורדה של הקבצים הללו, שאינם מזיקים למחשב ואינם גורמים נזק כלשהו.

הערה: הורדת הקבצים הינה באחריותכם האישית בלבד, ואיננו ממליצים להורידם במידה ואינכם מרגישים בטוחים מספיק לעשות זאת. מומלץ לקרוא בעיון את המידע שבאתר ממנו נלקחו הקבצים.

eicar.com

eicar.com .txt

eicar_com.zip

eicarcom2.zip
התוצאות
Avast: זיהתה את כל הקבצים כוירוסים בעת ההורדה, זיהתה גם בעת סריקה ידנית
AVG: זיהתה רק את - eicar.com בעת ההורדה, זיהתה את כל השאר בעת סריקה ידנית
Antivir: זיהתה רק את - eicar.com בעת ההורדה, זיהתה את כל השאר בעת סריקה ידנית
Clamwin: אין מנגון הגנה בזמן אמת, על כן רק לאחר סריקה ידנית התגלו כל הקבצים.
לא מספיק?
מחפשים דווקא תוכנת אנטי-וירוס בתשלום? נסו את גרסאות ההדגמה של האנטי-וירוסים הבאים:

Panda TruPrevent Personal 2005

Kaspersky Anti-Virus Personal

NOD32

Norton Internet Security 2005 AntiSpyware Edition

BitDefender
 מדריכים וחומרי למידה
 קישורים
 קישורים לתמיכה טכנית
 תוכנות חינם
 זכויות יוצרים
 
יום שישי 29 מרץ 2024 הוסף למועדפים   קבע כדף בית   כניסה למערכת